20 Şubat 2012 Pazartesi

Muppet Show Filminde Biraz Hayal Kırıklığı Yaşadım


Yazımın başında şunu belirtmeliyim ki hayalkırıklığı yaşayan benim, kızım değil.

Çünkü kızım annesi ile beraber kukla temalı bir çocuk filmi izleyeceğini düşünerek filme gitti, patlamış mısırını yedi, film çıkışı İstinye Park’ta Muppet Show ile ilgili olarak bir bankanın düzenlediği çeşitli etkinliklere katıldı ve gayet de güzel vakit geçirdi.

Açıkçası ben nostaljik bir buluşma yaşayacağımı düşünerek filme gitmiştim. Yıllardır özlediğim Kermit’i ve süslü Miss Piggy’yi görecektim. Filmin konusunu daha önceden okumuştum ve blogumda da yayınlamıştım. Aslında çocukluğumuzda televizyonda izlediğimiz gibi filmin içinde de birkaç parodi izleyeceğimi düşünmüştüm. Kim bilir belki parodilere ünlü birileri bile konuk olabilirdi. Fakat film de tek parodi olan ve para toplamak için yaptıkları parodi de o kadar kısa sürdü ki, onun için hayal kırıklığına uğradım diyorum.

Dünyanın en büyük kukla hayranı Walter ve arkadaşları Los Angeles’ta tatil yaparken, petrolcü Tex Richman’ın (kızımın deyimiyle kötü adam) kukla tiyatrosunu yıkarak mekanın altında petrol araması yapacağını ortaya çıkarıyor. Walter, Mary ve Gary tiyatroyu kurtarmak için gereken 10 milyon doları toplamak amacıyla farklı yönlere dağılmış olan kuklaları yeniden bir araya getirmesi için Kermit’e yardım etmek istiyorlar.

İlk bölümün özeti buydu, Mary ve Gary (filmin başrol oyuncuları) birkaç kere İngilizce şarkı  söylediler ve şarkıların sözleri Türkçe altyazı olarak geçti. Filmin sonuna kadar söylenen her şarkıda altyazı geçince kızım “Film bitti mi anne” diye sordu. Çünkü kızım için televizyonda birşey seyrederken yazılar görünürse program bitti demektir. Film boyunca defalarca filmin bitmediğini ve şarkıları ingilizce söyledilerini, o yazıların da Türkçesi olduğunu anlatmaya çalıştım.

Ayrıca kızım petrolün ne demek olduğunu bilmediği için “Kötü adam kukla tiyatrosunu yıkınca orada nasıl petrol yapacakmış anne” diye birkaç kere sordu. Bunu ancak ara olduğunda ve film sonrası bazı örnekler vererek anlatmaya çalıştım.

İkinci bölüm ise parodiler olmasa bile kuklalar daha fazla göründüğü için  en azından kızım için çok daha ilgi çekiciydi. Kısa sürse bile para toplamak için yaptıkları showu çok beğendi ve eğlendi.

Film güzel, konu güzel, başrol oyuncusu Mary çok güzel, kuklalar çocuklar için harika ama özelliklere yetişkinlere söylüyorum; çocukluğunuzda seyrettiğiniz gibi parodiler izleyeceğinizi umarak filme gitmeyin.

Bu arada başka bir yerde okuduğum filmle ilgili bazı bilgileri de sizlerle paylaşmak istedim.

MISS PIGGY’YE ÖZEL 12 KOSTÜM
- Filmde 120’den fazla kukla kullanıldı.
- Miss Piggy için 12 kostüm yapıldı. Ayakkabıları Christian Louboutin ve son sahnede giydiği elbisesi Zac Posen tarafından özel yapıldı.
- Finaldeki 100 dansçının yer aldığı ‘Everthing’s Great’in tekrar dans sahnesi için Hollywood Bulvarı iki gece kapatıldı.
- Beverly Hills’deki Greystone malikanesi, Kermit’in malikanesi oldu.
- Miss Piggy’nin Vogue Paris ofisi, Bel Air’deki Pink Palace malikanesinde çekildi.

Ayrıca haftasonu filmi görenler varsa, sizlerin de düşüncelerinizi öğrenmek isterim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...