8 Ekim 2012 Pazartesi

Çocuklarda Öksürüğe Karşı Ballı Zencefil ve Kızıma Uyguladıklarım...

Aslında bu yazı sadece çocuklarımız için değil de kendimiz için de okunmalı ve uygulanmalı diye düşünüyorum...

Küçüklüğümden beri ben de hep mevsim geçişlerinde soğukalgınlığı, burun tıkanıklığı ve öksürük yaşarım. Hiç unutmuyorum bundan yaklaşık 8-9 sene önce Eylül başında başlayıp da Aralık ayına kadar süren ve kutu kutu ilaç içtiğim bir soğukalgınlığım olmuştu.

Acaba niye iyileşemiyorum diyerek Prof. Dr. Osman Müftüoğlu’ndan randevu alıp, çeşitli kan tahlilleri ve çekilen bir akciğer filmi sonrası alerjik bir durumun yanısıra bağışıklığımın çok düşük olduğunu ve kansız olduğumu öğrenmiştim.

Ortada çok ciddi bir durum yoktu ama her baharda bir ay, iki ay bu şekilde yaşamak benim hayat kalitemi düşürüyordu. Bunun üzerine Sayın Müftüoğlu’nun bana verdiği reçetede; bahar aylarına girmeden bir ay önce başlanması gereken bağışıklığımı güçlendirecek üç adet vitamin ve takviye vardı. Yıllardır bu ilaçları belirli sürelerle kullanıyorum ve eskiye göre daha iyiyim.

Ayrıca yeri gelmişken şunu da söyleyeyim... Küçükken çok zayıftım ve çok iştahsız bir çocuktum. Özellikle babam bana Türkiye’nin bilmem neresinden gelmiş pekmezler, ballar, kuşburnu reçelleri, çiğ yumurtalar, yarı pişmiş kanlı kanlı dalaklar ve ciğerler yedirirdi... Hatta düzenli olarak hafta sonları kırmızı et yanında yarım çay bardağı kırmızı şarap bile içmişliğim vardır. Tabii ki bu konuda bir psikologdan görüş almak gerekir ama içki kullanmamamın ve nefret etmemin sebebini bu olaya bağlıyorumJ

Ve bunları yaşamış Ben, hamileliğim sırasında çocuğuma böyler şeyler yapmayacağımı söyler dururdum hep... Ama kızımın da kansızlık yaşadığını öğrendiğimde ve özellikle de yuvaya başlayıp da ilk hastalıklarımızı yaşadığımız dönemde acaba bu kıza doğal ne yedirip ne içirsem diye çok araştırmalar yaptığımı ve sık sık babamın bana zorla kaşık kaşık ballar, pekmezler yedirdiğini gözümün önüne geldiğini hatırlıyorum.

Sonuç olarak kızıma düzenli olarak  sabahları aç karnına bir tatlı kaşığı harnup pekmezi, bal ve ikişer üçer tane ceviz-badem-fındık veriyorum. Pekmezi yazın vermiyoruz ama. Ayrıca yine kış  ve bahar dönemlerinde her akşam yemeğinde en azından taze portakal suyu içmesine gayret ediyorum. Bunun yanısıra ara ara elma, mandalina, armut, havuç  gibi meyvelerden en az birini portakalla beraber katı meyve sıkacağından geçirip içirdiğim de oluyor.

Nasıl olduğunu bilemiyorum ama kızım adaçayı ve ıhlamur seviyor. Illıkken içine eklediğim bal ve limon ile haftasonları düzenli içmeye gayret ediyoruz.

Tabii ki sadece böyle takviyelerle olmuyor bu işler... Kızıma akşamları protein ağırlı bir yemek yedirip, her akşam düzenli olmasa da sütlü tatlı veya yoğurt yemesine dikkat ediyorum. Hafta sonları  ara öğün olarak meyvelerden öncelikle muzu ve kiviyi tercih ediyorum...

Burun tıkanıklığı başladığı zaman da doktorumuzun tavsiyesi ile hastalığı süresince UMCA adında bir damlayı sabah akşam veriyorum.

Tabii ki aralarda yaşadığımız hastalıklar, gezmeler, başka evde misafir olma, tatil vs. gibi sebeplerle düzenimizin bozulduğu oluyor ama bu rutini aksatmamaya çalışıyorum.

Şimdi de bu işin uzmanı Dr. Şeyma Ceyla Cüneydi’nin bitkisel destekleyiciler konusundaki yazısını okuyalım...


*****


International Hospital’dan çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanı Dr. Şeyma Ceyla Cüneydi, çocukların sağlıklı büyümelerini sağlayacak bitkisel destekleyiciler hakkında bilgiler vermiş...
“Bitkisel destekleyicilerin mutlaka doktor tavsiyesiyle alınması gerekiyor. Bağışıklık sistemi kuvvetli çocuklara bu tür takviyelerin verilmesiyse önerilmiyor. Burada amaç, zayıf bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek. Özellikle son yıllarda Orta Avrupa ülkeleri başta olmak üzere bitkisel destekleyicilerin   kullanımında büyük artış yaşanıyor. 

Bitkisel ürünlerin sürekli kullanılması, etkilerini azaltıyor. Bu nedenle de dönem dönem bazı değişiklikler yapılması gerekiyor. Ayrıca her enfeksiyon durumunda da çocuğa müdahale etmemek gerekiyor. Çocukların hasta olması da sağlıklı şekilde   büyümelerine destek oluyor.

Afrika sardunyası; akut bronşit, sinüzit ve soğuk algınlığında etkili. Avrupa’da, özellikle de Almanya’da yıllardır bu bitkinin ekstresinden elde edilen damla kullanılıyor. Afrika yerlilerinden Zulu kabilesinin dilinde ‘kötü öksürük’ anlamına gelen etken madde ‘umckaloabo’, yukarıdaki hastalıklara iyi geliyor. Afrika sardunyasının hastalığın vücuda girmesinin ardından en geç  48 saat içinde alınması gerekiyor. Bu dönemde içildiğinde virüsün çoğalmasını engelliyor. En az bir hafta boyunca kullanılması gereken bitki, üst üste görülen enfeksiyon durumlarında iki aya kadar alınabiliyor. Afrika sardunyasının doktor kontrolünün dışında kullanılması,   alerjik reaksiyonlara ve kanamalara neden olabiliyor.

Vücudun su ihtiyacına karşı
Tarçın, ıhlamur ve elma kabuğu çayı, vücudun su ihtiyacını karşılıyor. Çocukta herhangi bir alerji durumu söz konusu değilse günde üç fincana kadar ıhlamur içmesinde herhangi bir sakınca bulunmuyor.

İdrar yolu temizliğinde
Yaban mersini ve limon, idrar yolu enfeksiyonlarında temizleyici rol oynuyor. Özellikle havuz dönemleri ve uzun süre idrarın tutulmasını gerektiren seyahat sırasında çocuklara günde bir avuç yaban mersini verebilirsiniz. Bunun yanı sıra C vitamini de idrar yolu enfeksiyonlarında etkili. Bir adet limonun suyla karıştırılarak içilmesi enfeksiyonun atılmasında etkili olabiliyor. Mide ve bağırsak enfeksiyonlarındaysa doktor tarafından önerilen tedavinin yanı sıra elma ve havuç suyu, muz, yoğurt ve peynir altı suyu gibi gıdalar da fayda sağlıyor.

Öksürük kurutucular
Zencefil, zerdeçal, karaturp, soğan ve bal, öksürüğü gideriyor. Bir adet karaturp ya da kuru soğanın içini oyup bal koyun. Bu şekilde bir gece bekletin. Sonrasında bu balı çocuğunuza verin. Ya da öksüren çocuğunuza bir çay kaşığı zerdeçal ve bir çay kaşığı zencefili balla karıştırıp verebilirsiniz. Tabii ki her iki yöntem öncesinde de bir hekime görünülmesi ve hastalığın sebebinin ortaya çıkartılması gerekiyor.

C vitamini deposu
Çocuğun bağışıklık sisteminin kuvvetli olması için öncelikle iyi beslenmesi ve aldığı gıdalarla vitamin ihtiyacını karşılaması gerekiyor. Yapılan en büyük yanlışlardan biri, C vitaminin çocuk hastalandığında verilmesi. Halbuki bu dönemde alınan C vitaminin herhangi bir iyileştirici etkisi yok. Günde bir adet portakal, çocukların C vitamini ihtiyacını karşılıyor ve ekstra bir takviye almasına gerek duyulmaz. Ayrıca yeşil sebzeler, kivi ve maydanozda  C vitamini  bakımından zengin.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...