19 Temmuz 2012 Perşembe

En İyi Okul En Yakındaki Okuldur...

Ben de böyle düşünüyorum ama hala çocuğunu herhangi bir ilköğretim kurumuna yazdırmamış biri olarak şu aralar bu konuda çok fazla yorum yapmak istemedim...

Kızım bir ay daha erken doğmuş olsaydı eylül 2012’de anaokuluna, eylül 2013’de ise ilkokul 1. Sınıfa gitmek zorunda kalacaktı. Fakat nisan ayında doğması sebebi ile anaokuluna eylül 2013’de gidecek...

Ben de şu aralar etrafımda gördüğüm bize benzeyen, bizim gibi düşünen, çocuğunu bizim gibi yetiştiren anne babalarla, tanıdığımız öğretmen arkadaşlarımızla konuşuyorum ve fikirlerini alıyorum. Tavsiye ettikleri bir devlet okulu olursa, aklımın bir köşesine not ediyorum...

İstanbul’da ve Avrupa Yakası’nda tavsiye edeceğiniz iyi bir devlet okulu varsa, sizlerden de bu konuda yorum bekliyorum...

Milliyet Köşe Yazarı Abbas Güçlü de benim duygularıma tercüman olmuş ve bakın bu konuda neler yazmış...

Kim ne derse desin, okul öncesi ve ilköğretimde, en iyi okul, en yakındaki okuldur. Lise ve üniversitede ise durum değişir. İşte o zaman, en iyi okul neredeyse, hatta en uzaktaysa bile gidip orada okumak gerekir...

Eğer şu günlerde, okula yeni başlayacak çocuklarınız için okul seçme durumundaysanız, mini minnacık çocuklarını saatlerce uzaktaki okullara gönderen velilerle konuşmadan, kesinlikle bir karar vermeyin.
Eksilerini, artılarını bir de onlardan dinleyin ondan sonra karar verin.

Ayrıca, şu ayrıntıları da sakın ola göz ardı etmeyin!

-  Özel okullarda henüz çok iyi bir ilköğretim geleneği yok. 10 yıl öncesine kadar yani 8 yıl'dan önce herkes çocuğunu devlette okutur, 5 yıllık ilkokulu bitirdikten sonra da anadolu liseleri ya da kolejlere gönderirdi.
Yani, iyi devlet okulları hâlâ var ve bu seçenek de mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır!..

-  Çocukları özel okula verdikten sonra geri almak çok zor. Derin izler bırakıyor. Bugünkü ekonomik koşullarda bu nereye kadar gider? Bu konu enine boyuna düşünülmelidir! Anaokulundan, üniversiteyi bitirinceye kadar harcanan paranın bir milyon doları geçtiğini özellikle hatırlatmak isteriz!..

-  Okul öncesi ve ilköğretimde esas olan öğretmendir. İyi okuldan çok, iyi öğretmen ve iyi müdür neredeyse onu aramalısınız.

-  En önemlisi de çocuklarınıza, çocukluklarını unutturmayacak okullar bulmalısınız! Yoksa göreceli olarak başarılı ama mutsuz bir çocuk sahibi olursunuz ve eyvah dediğinizde de iş işten çoktan geçmiş olur!..

Abbas Güçlü
Milliyet köşe yazarı

3 yorum:

  1. katılıyorum, en iyi mi bilemem ama özellikle İstanbul ve büyük şehirler düşünüldüğünde en yakın kriteri önemli bir kriter bence de
    çocukların çocukluklarını unutturmayacak bir okul var mı bilemiyorum
    bunun için eğitim yöntemi, öğretmen, okulun felsefesi, müfredat vb... bu yönde olmalı
    öğrenci merkezli demek veya yurt dışında tanınmış eğitim metodlarını tanıtım broşürlerine yazmak ile olmuyor
    Biz bir seneden beri ister istemez özel okul mu? devlet okulu mu? sohbeti içerisindeyiz
    İstanbuldan kalkıp Bodrumun köyüne gelirken kafamızda devlet okulu vardı
    fikrimiz değişmedi, bu bir zorunluluk da değil bizim için seçim
    Bodrum gibi köy-kasaba arasında kalmış bir yerde bile 3 özel okul var çünkü
    Umarım yakın ve çocuğa ve size de yakın duran bir öğretmen bulursunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazımda da söylediğim gibi benim gibi düşünen insanların yorumları benim için çok önemli, teşekkür ederim... İnşallah önümüzdeki seneye kadar gönlümüze göre bir okul ve öğretmen buluruz...

      Sil
  2. benim kızım 16 aylık olmasına rağmen ben bile bu konuları düşünüyorum
    aslında ben özel okul taraftarıyım,ama emin de değilim
    bu postun devamı olur umarım,ilgiyle takip edeceğim

    YanıtlaSil

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...