17 Temmuz 2012 Salı

Geçen Hafta Posta Kutuma Düşen Yemek Tarifleri

Yemek yapmayı ve yeni tarifler denemeyi çok severim...

Ama kızım yuvaya gitmeye başladığı  ve evde artık devamlı bir yardımcı da olmadığı için hem işten eve geldikten sonra kısıtlı vaktimi daha iyi kullanmak hem de kızımla geçireceğim vakitten çalmamak için genelde onun seveceği, ona faydalı yemekleri pişirmeye başladım. En azından iki senedir yeni yemek tarifleri deneyemedim. Mutfağımda büyükçe bir kutu var ve içi de denemek istediğim yemek tarifleri ile dolu... Bilgisayarıma saklamış olduğum tarifleri hiç söylemiyorum bile....

Yaklaşık iki ay önce eve haftada bir temizliğe gelen yardımcımı değiştirdim ve gelen kişi mutfak, buzdolabı temizliği ve meyve sebze yıkama gibi ufak tefek gibi görünen ama aslında çok el oyalayan işlerde de bana yardımcı oluyor.

Ayrıca havanın güzel olması ve eve geldiğimiz andan itibaren kızımın da evin girişindeki terasta bisikletine binmesi ve kendi kendine oyun oynaması da biraz nefes almama ve yeni tarifler denememe vesile oldu...

Şu aralar denediğim tarifleri yazıp, fotoğraflayacak kadar geniş vaktim yok ama ileride mutlaka...

Takip ettiğim ve üye olduğum yerli-yabancı yemek blogları var ve hergün posta kutuma en az 7-8 tane yemek tarifi düşüyor. Bazıları bildiğim tarifler olsa bile yine de okuyorum, çünkü yemek yaparken uygulanan çok küçük bir şey bile inanılmaz fark yaratabiliyor....

İşte size geçen hafta posta kutuma düşen yemek tariflerinden bazıları...


Kolay Patates Yemeği’ni  denedim ve çok beğendik. Annemden öğrendiğim kadarıyla biz bu yemeğe patates oturtma diyoruz ama annelerin yaptığı usulde patatesler bol yağda kızartılır, ben evlendiğimden beri hiç kızartma yapmadığım için patatesleri iri küpler halinde kesip, teflon tavada az bir yağ ile çeviriyordum, bu tarifte ise patatesler aynı şekilde kesilip, yağlanmış, baharatı eklenmiş ve fırında kızartılmış. Hele hele buzluğunuzda daha önceden kavrulmuş olarak bulunan kıyma-soğan-domates-biber  harcınız hazır ise bu yemeği yapmanız çok daha çabuk olacaktır.



Az Şekerli Kayısı Marmeladı  (ağustos başı kış hazırlıklarına başlanmalı)







Sizlerin de takip ettiği yemek blogları var ise isimlerini burada paylaşabilirsiniz...


Bunlar benim sevdiğim ve ilk fırsatta denemek istediğim tarifler. Sizler bu yemek bloglarının ana sayfasını tıklayarak tüm tarifleri görebilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...