24 Mayıs 2012 Perşembe

Neden İkinci Çocuğu Yapmaktan Korkuyoruz?


Sevgili Anne Babalar,Tek çocuğu olan anne babalara mutlaka şu soru sorulur: “İkinci çocuk düşünüyor musunuz?”

Birçok aile ikinci çocuk konusunda tereddüt ediyor. Parenting Skills & Counseling Center’ı ziyaret eden ailelerimiz  ikinci çocuk yapma konusundaki çekincelerini bizimle paylaşıyorlar. Aslında aileler ikinci çocuğu düşünmelerine rağmen bazı nedenlerden dolayı ikinci çocuk yapmayı ertelediklerini veya vazgeçtiklerini belirtiyorlar.

Ailelerin ikinci çocuğa kararar vermedeki çekincelerinin başında ekonomik şartlar geliyor. Özellikle günümüzün ekonomik  şartlarında ikinci çocuğun ihtiyaçlarını ve eğitim masraflarını karşılamak endişe verici olabilir. Bu nedenle aileler birinci çocuğun masrafını zor karşılarken ikinci çocuğun masrafını karşılamamız imkansız gibi diyerek haklı bir şekilde yakınıyorlar. Gerçekten de bir çocuğu büyütmek belli bir gelir seviyesine sahip olamayı gerektiriyor. Ekonomik  sorunlar ikinci çocuktan vazgeçme konusunda çok geçerli bir nedendir.

Diğer taraftan ekonomik problem yaşamayan aileler ise birinci çocuğu ihmal etme endişesi ile kardeş istemiyorlar. İlk çocuğa ayrılan zaman ve ilgi ister istemez ikinci çocukla bölünecektir. Bu durumda aileler ilk çocuğun psikolojisi için ikinci  çocuktan vazgeçiyorlar. Bu durum biraz abartılıyor. İkinci çocuk birinci çocuğun psikolojisini bozmaz. Kardeşler arasında kıskançlık yaşanabilir ve bu çok doğaldır.  Ailenin ikinci çocuğu büyütecek zamanı ve enerjisi yoksa bu haklı bir neden olabilir. Fakat ailelerin ikinci çocuğun ilk çocuğun psikolojisini olumsuz etkilemesi konusundaki edişeleri abartıdır.

Ailelerin bir kısmı ise birinci çocuğun çok zor olduğunu ve tekrar bir çocuk büyütmeye psikolojik olarak  hazır olmadıklarını ifade ediyor. Bazı çocukların bebeklik dönemi oldukça zor geçiyor. Bu durumu yaşayan ailerimiz var. Gerçekten bazı çocuklar çok zor oluyor. Uykusu, yemesi, herşeyi problem olabiliyor ve aileler birinci çocuğu büyütmede çok yorulduğu için ikinci çocuğu hayal bile edemediklerini, tekrar uykusuz geceler yaşamak istemediklerini belirtiyorlar. Aslında bu konudaki çekincelerinde haklılar. Fakat her çocuk aynı olmaz. Bir çocuk zor bir bebeklik dönemi geçirdi diye kardeşinin de aynı zorlukta bir bebeklik dönemi geçireceği kesin değildir.
Uzman Pedagog Sevil Yavuz

Peki sizlerin  ikinci çocuğu yapmak istememenizdeki nedeniniz nedir?

2 yorum:

  1. aslında bütün şartlar bize uyuyor:)
    2,5 yaşında bir oğlum var ve çalışıyorum
    ekonomik sıkıntımız yok çok şükür
    ama 2. çocuk için işten çıkmam gerekecek
    çünkü bakıcımız 2 çocuğa birden bakamayacağını söylüyor haklı olarak onun dışında da bakacak kimsemiz yok oğlumu kreşe verirsem orada ne kadar huzurlu olur buda beni tedirgin ediyor açıkcası birde hem iş hem ev hem de 2 çocukla başa çıkabilirmiyim bilmiyorum 26 yaşındayım 30 olduğum da 2. çocuğu doğururum diyordum hep ama 2 çocuğum arasında yaş farkının olması bizi ne derece de etkiler onu da bilemiyorum oğlum bana çok düşkün ikinci bir çocuğu nasıl karşılar bundan nasıl etkilenir ben 2 çocuğa nasıl yetişirim soruları ile başbaşayım:) birde hamileliğim çok çok zor geçiyor sürekli evde yada hastanede yatmam gerekiyor oğlumu ihmal edeceğim için mecburen erteliyorum bu fikrimi ya da şu ara gerçekten istemiyorum bilemiyorum ama zamanla belki tüm bu korkularım geçer ve cesaret edebilirim minik bir bebek daha dünyaya getirmeye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer gerçekten istiyorsanız, muhakkak yapın, çocuk güzel şey, muhakkak destek olacak birileri çıkacaktır aileden...

      Sil

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...