18 Haziran 2012 Pazartesi

Çocuğunuzu Okul Başarısına Göre mi Seviyorsunuz?

Geçenlerde kızım yaptığı bir yaramazlık sonucu ağladı, sızladı, kapris yaptı... Ben de takındığım tavırdan hiç ödün vermeyerek, sakinleşmesini bekledim. En sonunda gelip, boynuma sarıldı ve özür diledi.

Özür dilemek onun için artık bayağı zor bir şey, onun için hem özür dilemesinin güzel bir şey olduğunu vurgulamak  hem de onu yaptığı tek bir yaramazlıkta değerlendirmediğimi bilmesini istediğim için “Sen ne yaparsan yap, ben seni her zaman çok seviyorum” dedim.

Birkaç gün sonra haftaiçi bir gün benden DVD açmamı istedi, ben de haftaiçi DVD seyredecek vaktimiz olmadığını, isterse haftasonu tatil gününde açabileceğimizi söyledim. Bunun üzerine arkasını döndü ve yürürken de “Anne, sen bana DVD açmasan da ben seni çok seviyorum” dedi.

Anlayacağınız geçenlerde söylediğim sözün ne anlama geldiğini bizim dört yaşındaki velet çok iyi anlamıştıJ

Bazen etrafıma bakıyorum da gerçekten anneler babalar çocuklarını çocukları olduğu için değil de sahip oldukları özelliklerine, yaramazlıklarına, ders başarısına göre seviyorlar...

İşte bu konu ile ilgili bir uzman görüşü...


Çocuklar hakkında konuşulan konu hep okuldur. Her an her yerde “derslerin nasıl, okul nasıl gidiyor” gibi sözlerle konu hep okul, yani okul başarısı olur. Çocuğun diğer özellikleri, becerisi, yetenekleri hiç gündeme gelmez. “Çocuk okulda başarısızsa hayatta da başarısızdır” etiketi çocuğa yapıştırılır ve çocuğun öz güveninin gelişmesine izin verilmez. Sonra ders çalışmak istemeyen, bir şeyi daha denemeden başaramayacağını düşünerek, başarısızlığı kabullenen çocuklar olarak büyürler.

Sevgili Anne Babalar, çocuğunuzun okul başarısıyla çok takıntılı olmayın. Çünkü bir yerden sonra çocuk “başarılı olursa sevildiğini düşünecek, başarısızsa da kendini değersiz hissetmeye başlayacak ve sizin koşulsuz sevginizi hissetmeyecektir.

Bu nedenle anne baba olarak çocuğunuzu, önce sizin çocuğunuz olduğu için koşulsuz sevdiğinizi gösterin. Sevginizi akademik başarılarıyla koşullamayın. Okul konusunu bir kenara bırakın. Diğer yeteneklerini ve becerilerini ön plana çıkararak onla gurur duyduğunuz gösterin. Örneğin çocuğunuz çok iyi bir sporcudur; çok iyi bir yüzüyor olabilir. Aile ziyaretlerine gittiğinizde, misafirleriniz geldiğinde çocuğunuzun okul başarısı yerine, ne kadar iyi yüzdüğünden bahsedebilirsiniz.

Eğer henüz çocuğunuzun bir yeteneğini keşfetmediyseniz, yeteneklerini keşfetmek için çeşitli hobi kurslarına gönderin. Bu hem çocuğun sosyalleşmesine, hem de öz güvenin yükselmesine yardımcı olacaktır.

Çocuğunuzun yeteneklerini keşfetmeniz dileğiyle...

Uzman Pedagog Sevil Yavuz

2 yorum:

  1. bu yazıların hepsini kaydediyorum hafızamın bir köşesine ileride çok işime yarayacak .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuğum olmadan önce ben de çok okurdum ve şimdi yer geldikçe okuduklarımın faydasını görüyorum...

      Sil

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...