20 Ocak 2012 Cuma

Çocuklar İçin Sorumluluk Çizelgeleri Çok İşe Yarıyor

Kızım geçen sene yuvaya giderken uyandığında giyinirken oyalanıyor, bazen anlamsız bir şekilde ağlıyor ve evden geç çıkmamıza sebep oluyordu.
Birgün sohbet sırasında bir arkadaşım sorumluluk çizelgelerinden bahsetti.
Ben de çok fazla araştırmadan kendim bir çizelge oluşturdum, Onun da anlayabileceği şekilde resimler ekledim. Her akşam çizelgeyi elimize alip, resmini gösterip, sorusunu soruyordum ve eğer başarılı bir şekilde gerçekleştirilmişse yanındaki boş kutucuğa gülen yüz resmi yapıyordum. Cumartesi sabahı da çizelgeyi babasına gösterip ödülünü alıyordu. Ödül istediği bir kitap, dvd, tiyatro programı, sinema, gezme programı veya bunların benzeri şeyler oluyordu.
Sorumluluk çizelgesini kullanmaya başladıktan sonra kızımda olumlu gelişmeler oldu ve halen bu çizelgeyi kullanmaya devam ediyoruz. Ben arada sırada unutsam bile “Anne işaretlemedik” diye beni uyarıyor.
Kendi hazırladığım çizelgede sabah tuvalete gitme, kıyafetlerini değiştirme (bunun sorusunu genelde “kıyafetler hızlı bir şekilde değiştirildi mi” diye soruyorum), yemek yeme, diş fırçalama, oyuncak  ve oda toplama, anneye ev işlerinde yardım etme vs. gibi sorular var. Bunların bazılarını benim yardımım olmadan yapamıyor ama yine de çok fazla huysuzlanmadan beraberce yapıyoruz.
Geçen gün yabancı bir blogu incelerken sabah ve akşam rutini için daha profesyonelce hazırlanmış sorumluluk çizelgeleri buldum ve bunları sizlerle paylaşmak istiyorum. Artık ben de bunları kullanacağım.
Blogda işinize yarayacak evle ilgili başka bilgiler de var, incelemenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...